maandag 3 oktober 2016


Even voorstellen.....!!

De nieuwe redactie van het Kinderpersbureau Dagarrangementen Kapelle komt op de maandagen samen in het Saamdeel. In Blok 1 staan de 4 K's centraal: Kapelle, Kinderboekenweek, Kunst en Kinderpersbureau. We zijn begonnen met het maken van perskaarten en voorstelblogs.
Hieronder kun je blogs van alle kinderen lezen. Veel leesplezier!

Hallo, ik ben Siebe. Ik ben negen jaar.
Ik hou van gebak en lezen.
Ik vind het kinderpersbureau leuk omdat je je kan
Inleven in het beroep cameraman, journalist, redacteur enz.
Dit was mijn verslag.


Hallo, ik ben Giel en mijn sport is korfbal
En ik woon in Oude Veiling
Ik ben 9 jaar  oud en ik zit op de school het Saamdeel (’t Honk)


Ik ben Duuk, 8 jaar.
Ik hou van gamen. Ik heb lieve zusjes.
’t Saamdeel is mijn school (’t Honk)
ik doe met het kinderpersbureau mee omdat mijn moeder mij had opgegeven.



Ik heet Ilse.
Mijn hobby is twirl
Ik ben 8 jaar en in de avond doe ik het liefst lezen. Mijn favoriete boek is de zolderkinderen
Mijn lievelingskleur is lichtroze. Mijn lievelingssnoep kauwgom
Ik doe graag: op mijn mobiel en ik zit op het Honk in ’t Saamdeel.
Ik heb 3 zussen. Ik ben jarig op 2 april en mijn favoriete vakantieland is Roemeniƫ.


Hallo ik ben Jort  (van De Moolhoek)
Ik ben 10 jaar.
En ik hou van lezen, muziek en tennis
Ik heb nog een broertje Ties
En ik heb nog huisdieren: twee katten
Maxi en Floris genaamd. Floris is zwart-wit
Maxi is zwart.
Ik hoop dat ik het leuk krijg met iedereen.


Ik, ik ben Sophie Colijn, 11 jaar en ik houd superveel van dieren. Over dieren gesproken: ik heb een poes als huisdier genaamd: Izzie. Ik ben jarig op 8 december. Mijn lievelingskleur is turquoise (zeegroen) Ik heb een zusje die Stella heet en superlief (natuurlijk ook wel eens stout)
Ik vind dit leuk omdat je dingen kunt schrijven over een ander.
Je kunt je inleven in het persleven. Het is leuk om samen te werken en mensen
te interviewen. Kort gezegd dit is leuk!



Ik heet Julia en ik ben 8 jaar.
Ik ben dol op snoepjes en mijn lievelingskleur is heel licht roze
Mijn hobby’s zijn dansen en twirlen. Ik zit in groep 5
Mijn school ’t Honk zit in het Saamdeel.
Ik heb 3 zussen en ik slaap met een olifant.
Ik ben op 2 april jarig.
Mijn favoriete vakantieland is Terschelling.


Ik ben Rick
En ik ben 8 jaar
Ik hou van honden.
Ik zit op ’t Honk in het Saamdeel.

Ik ben Sem. Ik zit op het Honk.
Ik hou van scouting. Ik hou van Lego.
Ik woon in de Vroonlandseweg 50
Ik ben 9 jaar.

Ik ben Janne. Ik ben 7 jaar en ik zit in groep 5.
Ik heb een vader, moeder, 1 broer en 2 zussen. En nog 2 poezen!
Ik hou van blokfluiten en lezen, maar natuurlijk ook van mijn gezin.
Ik zit op blokfluitles, dans en koor. Ik heb een stiefoma en een gewone oma
En 2 opa’s.
Ook heb ik een heleboel tante’s , ooms, nichtjes en neefjes.

Geen opmerkingen: