woensdag 21 november 2012

(voor)pret bij het Kinderpersbureau

De komende weken werken we rondom fotografie en de opening van het persbureau. Vorige week hebben de kinderen hard gewerkt aan 'het krantje'. Hier gaan we nog niet te veel over vertellen, want we willen natuurlijk dat het een verrassing blijft. Wat ik wel kan vertellen is dat iedereen zijn steentje heeft bijgedragen aan de krant en dat ze een geweldige inzet geleverd hebben!

Vorige week hebben we nog een kleine start gemaakt met portretfotografie. We hebben een PowerPoint presentatie bekeken, waarop we allerlei foto's van andere kinderen konden bekijken. We hebben besproken wat we goed vonden en wat er beter kon. Deze week zijn we hier op door gegaan. De kinderen kregen de opdracht om 3 portretfoto's van zichzelf te maken. Eén vanaf de voorkant (en face), één vanaf de zijkant (en profil) en één van half van voren en half opzij (driekwart).

Ik had een stapel kleden meegenomen die ze kinderen mochten gebruiken als achtergrond. Er werd creatief nagedacht over een goede locatie en over de juiste houding. We kwamen erachter dat dit nog best lastig is, omdat je ook heel goed moet letten op de achtergrond. Toen dit bij iedereen gelukt was, kregen ze nog de opdracht om een grappige foto van zichzelf te maken. Deze foto's zijn ook erg leuk geworden!



Omdat ik de kinderen zo zag genieten van het foto's maken en ik in de ruimte een bak zag staan met grote gekleurde 'schuimconfetti' bracht me dit op het idee om alvast een feestelijke foto te maken voor in de krant. De foto laat ik jullie nog niet zien, maar ik wil jullie alvast wel een filmpje laten zien van de pret die we er aan beleefd hebben.



Het was een hele gezellige middag!

Geen opmerkingen: