dinsdag 4 oktober 2016

KPB Wemeldinge - wat een opscheppers!

In het kader van de naderende Kinderboekenweek, zijn we aan de slag gegaan met het thema: Voor Altijd Jong! Oftewel: opa's en oma's.

Na de wekelijks beker limo en koek, lazen we het boek 'De beste geweldigste meest fantastische opa's ter wereld' van Jan Paul Schutten, waarin de drie opa's van Dirk ontzettend lopen op te scheppen over hoe vreselijk zij het vroeger wel niet hadden om op school te komen. Zelfs met nog één vierkanten houten wiel, gebroken botten en met struikrovers onderweg wisten ze nog op school aan te komen. Tuuuuuuurlijk opa's!

Naar aanleiding van dit supergrappige boek gingen we zelf aan de slag met echte opschepverhalen. Heldenverhalen voor in de krant. Maar dan met een flink schepje erbovenop!




Door het gifmoeras naar oma - door Evi


In Amsterdam wonen Loekie en mila.
Op een dag gaan ze spelen, op de fietsen. mila zeurt "mijn band is lek". "à,joh" zegt Loekie "op mijn oude fiets was mijn band altijd lek". "Dat is nog niks" zegt Mila "mijn step was stuk en ik moest hem uit elkaar halen en hem weer in elkaar zetten en ik kreeg hem niet meer in elkaar, dat was pas een drama".
"Wat een geluk" zegt Loekie  "ik had vroeger niet eens een fiets ik moest toen lopend naar school over het bruggetje dat was bijna altijd kapot en moest ik zwemmend naar de overkant maar in de sluis zaten grote enge haaien die moest ik verslaan met mijn vieze onderbroek. En ik kwam nat aan op school".
"Dat is helemaal niks" zij een rare stem. wie is dat dachten ze en keken om.
"Wie is dat" zegt mila "dat ben ik. maar ik bedoel je naam". "O me naam dat is bink, ik moest het hele oerwoud oversteken om hier te komen dat is een lange en gevaarlijke weg". "O echt gaan we opscheppen" zegt mila.
"Ik moest om bij mijn oma te komen het hele gifmoeras oversteken en dat is heel erg moeilijk en ik moest twee keer per week naar mijn oma" hè stop is heel snel mila's moeder komt stampend aanlopen " sorry" zeggen ze allemaal.


Super oma red iedereen - door Karlijn
We weten niet hoe het kan  maar een Oma die heeft de halfe wereld geret van een  atobom en ze heeft 1000 katten die bijna in een volkaan zijn gevalen. Maar dit is nog gewoon want Oma Dienie die heevt 100000000000000000 mensen geret van 1000000000000000000000000 dieven en ze heeft ook 99 vleten in 5 minuten schoon gemaakt voor mensen van 100. dus ijgelijk 2 super omas.


Zonder titel - door Robin
In wemeldingen wonen twee oma's oma Jone en oma Ria allebei hebben ze weleens een kat gered . Ria : bij mij was het egt heel moeilijk hij zat zelfs in boom en toen moest ik met mijn rollator de kat uit de boom halen Jone: O da's niks jij heb geluk bij mij zat hij op de vierde verdieping van een flat .nou ik had het pas moeilijk bij mij was de flat aan het instorten en hij zat op de bovenste verdieping, zegt Ria. Oma Jone zeg doe niet zo moeilijk bij mij was het pas moeilijk omdat ik eerst door een oerwoud en dan moest ik een eng monster verslaan met mijn zweet sokken en toen kwamen de de kleinkinderen binnen en zijde oma Jone oma ria hou op wij willen een ijsje!


Gesprek met het klein kind van oma super - door Pip
Carlijn , mijn oma is een superheld . 
PiP , echt ik geloof dat is dat echt waar. 
Carlijn , ja het is echt waar mijn oma heeft een keer een kind uit Een gebouw met vuur gered . 
PiP echt Carlijn ja ze is ook een keer naar de maan gevlogen Om dat die wou ontploffen wou maar is dat 
Carlijn ja . Oo super ik geloof mijn oren niet. Ja en ze is ook en keer op een gebouw van 1000 verdiepingen gevlogen En daar op heeft een super gemene dief gepakt. Maar toen ging ze Dood en iedereen was Verdrietig maar er kwam een nieuwe held. En iedereen leefde nog lang en gelukkig.



TIP! Dit boek is ook gratis te beluisteren in de LuisterBieb App!


Geen opmerkingen: