maandag 16 januari 2017

les 2 programmeren

Les 2 programmeren
Aanwijzingen opvolgen en een plan en een verhaal in scratch junior
 maken
We starten vandaag met het robotspel. De kinderen worden in groepjes van drie verdeeld. Ze krijgen allemaal een rol: de robot, de bouwer en de programmeur. De bouwer bouwt het bouwwerk met de bekers, de programmeur schrijft het in programmeertaal op en de robot (die even naar de gang moest) luistert nadien naar de instructies. Klopt het? Of moet het programma ge-debugd worden... 
Leuk om te zien hoe de kinderen goed konden samenwerken en elkaar hielpen.
Daarna gingen de kinderen een scenario bedenken. Dit verhaal gingen ze met scratch vormgeven.
Ze dachten na over waar speelt het zich af, wie doen er mee, wat wil ik vertellen. Ze gebruikten eventueel de leskaarten van les 1. Ook hier werd er weer hard gewerkt. Tot slot werden de resultaten weer aan elkaar gepresenteerd! Trots op mijn programmeurs!!








Geen opmerkingen: