maandag 18 maart 2013

mijn (nienke) blog over de opa``s en oma`s

Ik heb een ouderen kenis getervieuwt.

en delia heeftg de antwoorden opgeschreven. we hebben haar vragen gesteld

over vroeger. ze vond het leuk.


Interview van Nienke

1. hoe oud bent u? 69 jaar

2.     Waren uw ouders erg steng? Nee niet bepaald streng

3.     Wat deed je ‘s avonds na het eten? Helpen afwas, kleed aanvegen met stoffer

En blik.

4.     Hadden jullie net zoveel ruzies als nu?  Ja ik denk het eigenlijk wel

5.     Wat aten jullie vaak ? Vaak groenten uit eigen tuin

6.     Hoe oud was u toen je ging trouwen? Ik was 21 jaar

7.       Hoe zag uw kamer er vroeger uit? Ik had geen kamer maar een zolder met drie bedden. Pas toen ik ongeveer 16 jaar was kreeg ik een eigen kamer

8.     Kreeg u vroeger zakgeld? Nee ik kreeg geen zakgeld

9.     Wat deed u vroeger uit school? Knikkeren, schommelen, spelen met poppen, met baby wandelen

10.     Wat was het modernste dat u in huis had? De TV eigenlijk mocht dat niet van de kerk maar we deden het toch

11.     Wat had u vroeger voor kleren, hadden ze veel kleurtjes of gewoon effe kleren? Wij hadden gewone kleren met veel kleuren 

12.    Kreeg u wel eens nieuwe kleren en/of schoenen? Heel erg af en toe

13.   Kreeg u vroeger huiswerk, en was dat dan heel veel of weinig? Nee ik kreeg geen huiswerk

14.  Hoe laat moest u opstaan? Om half 8

15. Deed u wel eens iets stiekem? Ja, ik wou vroeger make-up op doen, maar dat mocht niet, dus dat deed ik stiekem

16.    Had u broers en/of zussen? ja

17.     Hoeveel had u er dan? 7 zussen en 4 broers

18.   Had u wel eens ruzie met familie of vrienden? Ja wel eens met broers en zussen

19.   Werd u vroeger wel eens gepest?  Ja

20.   Had u een groot huis? Ja met 6 slaap kamers

21.    Sliep u met meerdere mensen op een kamer? Vroeger wel ja

22.    Heeft u de oorlog meegemaakt? Nee

23. Had u vroeger huisdieren? Soms de ene keer een duif dan weer een poes


Later hebben we het interview nog samen op de computer getypt.



 

    

Geen opmerkingen: