maandag 3 september 2012

Vuurdoop kinderpersbureau

Maandag 3 september 15:15. Mijn blik gaat naar de klok. Ik hoor de schoolbel gaan. Dit is het teken dat de kinderen uit zijn en dat een deel van hen naar het Kinderpersbureau komt. Ik heb kriebels in mijn buik. Wel 20 aanmeldingen! GEWELDIG! 

15:17 De eerste kinderen komen binnenstormen. Het is meteen gezellig. Er wordt gekletst en de kinderen melden zich aan. Binnen een paar minuten is het een hele drukte rondom mijn bureau. 

15.30 Bijna iedereen is aanwezig. We gaan starten. De kinderen krijgen lekker wat te eten en te drinken en ondertussen leg ik uit wat de bedoeling is. 'Welkom bij het Kinderpersbureau!'. 

15:45 Starten met het ontmoetingsspel. Het leuke van het Kinderpersbureau is, dat alle kinderen van gemeente Kapelle van groep 5 t/m 8 welkom zijn. Een hele leuke diverse groep! Maar het is belangrijk dat we elkaar kennen, dus als eerste hebben we een spel gespeeld. Hierbij moest je allerlei vragen aan elkaar stellen om zo van alles over elkaar te weten te komen. Het leek wel of we elkaar al aan het interviewen waren!

Daarna wilden we van start gaan met Bloggen, korte berichtjes weergeven via internet over onze ervaringen en bevindingen. Helaas lag het netwerk er uit en moesten we even improviseren. Dit was geen punt, want de kinderen mochten om beurten met de iPad filmen of foto's maken. Ondertussen maakte ik met de andere kinderen een lijstje met de verwachtingen die ze hadden van het Kinderpersbureau. Nou die hadden ze genoeg! Haha! 

16:40 De computers deden het weer. Helaas te kort om de kinderen zelf te laten Bloggen, maar dat doen we volgende week. Ik heb al wel via het Activ Board aan de kinderen laten zien hoe je kunt Bloggen, dus volgende week kunnen ze lekker zelf aan de slag.   

16:45 De tijd vloog voorbij. Als afsluiting nog snel een spelletje 'levend wie-is-het?'. Er werden goede gerichte vragen gesteld en netjes antwoord gegeven. Allemaal kleine dingetjes die belangrijk zijn voor een Kinderpersbureau. 

17:00 Mijn blik gaat weer naar de klok. Tijd voor de kinderen om naar huis te gaan. Met een lach op mijn gezicht ruim ik de laatste spulletjes op. Het was een gezellige middag!

Groetjes juf Heidi





Geen opmerkingen: